loading...

astor

بازدید : 0
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:01

مسجد چوبی دهکده چوبین؛ نخستین مسجد چوبی جهان

مسجد چوبیِ دهکده چوبین که مشهورترین سازه روستای ملامحمد آقازاده است، نخستین مسجد چوبی جهان است. این مسجد در برابر زلزله مقاوم است و تا ۸ ریشتر لرزش را تاب می آورد که نشان از هوش و دانش سازنده آن دارد. اما شگفتی این مسجد باشکوه و دل انگیز تنها به این ختم نمی‌شود؛ مسجد چوبی علی رغم قرار گرفتن در منطقه ‌ای موریانه خیز، در برابر هجوم موریانه ها مقاوم است و امکان نفوذ به آنها را نمی دهد.دراین مقاله آس چارتر با ارائه

بلیط هواپیما چارتری شما را به دهکده ای بی نظیردر نیشابور می برد باماهمراه باشید.

مهندس حمید مجتهدی یکی از دیدنی ها و تفرجگاه های نیشابور، شهر آرامگاه خیام، را در میان روستای محمدآباد آقازاده بنا کرده و به آن هویت تازه ای داد. دهکده ای چوبی که تمام ساختمانهای آن با چب ساخت شده است. دهکده چوبی، نخستین دهکده اکولوژیکی ایران، روستایی با ساختمانهایی مانند مسجد، رستوران، خانه، موزه و کتابخانه چوبی است که تمام جنبه های زندگی را در بر می گیرد. مهندس مجتهدی با درایت و دانش خود، برای مقابله با موریانه ها، مسجد و دیگر خانه ها و بناهای چوبی را با عایقی که خود ساخته بود مقاوم ساخت. مسجد با سه درب ورودی و پنج پنجره پناه عبادت کنندگان و افتخار اهالی روستاست.

بازدید : 0
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 14:31

بهترین فصل بازدید از امامزاده میرمحمدحنیفه بوشهر

بوشهر دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد، از این رو تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد، بهترین فصل برای سفر به بوشهر ماه ‌های‌ آذر، دی‌، بهمن‌ و اسفند می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد بوشهر در سامانه آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس امامزاده میرمحمدحنیفه: بوشهر، جزیره خارک

بازدید : 0
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:30

تالش بزرگ ترین شهر استان گیلان از زیباترین شهرهای شمالی کشور که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد، این شهر جذاب و سرسبز دیدنی با طبیعت بکر و مناظر فوق العاده و منحصر بفردی که دارد مقصد گردشگری پرطرفداری در مشهد می باشد، در این مقاله به معرفی پارک جنگلی سیاه داران گیلان از جاذبه های دیدنی گیلان در شمال کشور می پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی سیاه داران گیلان

تالش در غرب استان گیلان قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا، کوهستان ها و سواحل جذاب دریای خزر می باشد، پارک جنگلی سیاه داران از جاهای دیدنی گیلان شهرستان تالش در 4 کیلومتری جنوب غربی تالش در روستایی به همین نام قرار دارد، پارک جنگلی سیاه داران حدود 41 هکتار مساحت دارد و دارای پوشش گیاهی از درختان بلوط می باشد.

وسایل مورد نیاز برای پارک جنگلی سیاه داران گیلان

برای بازدید از پارک جنگلی سیاه داران باید لوازم و وسایل مورد نیاز خود نظیر: موبایل، کفش کوهنوردی، کوله پشتی، آب آشامیدنی، وجه نقد، عینک و کلاه آفتابی، زیرانداز، پاور بانک، شارژر، سوخت خودرو، لوازم سرگرمی، لباس اضافه، تنظیم باد خودرو می باشد که باید با خود به همراه داشته باشید.بلیط هواپیما تهران اهواز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بازدید : 0
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 11:34

غذاهای رشت

غذاهای رشت ، با آن رنگ و بوی منحصر به فرد و خاص اش تنوع فوق‌العاده‌شان ، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا می باشد . امکان ندارد به فکر سفر به استان گیلان بیفتید و دلتان نرود برای کباب ترش و باقلا قاتقی که قرار است از دست محلی‌ها دریافت کنید . بخاطر همین است که یونسکو رشت را به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب کرده است. علاوه بر تنوع غذاهای شهر رشت، که از طبیعت پر برکت و خلاقیت مردمانش ریشه گرفته است ، خوشمزگی و سلامتی این غذاها هم همیشه زبانزد همه مسافرین بوده است. آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط چارتر رشت در مشهد می باشد.

مواد غذایی درجه یک که هنرمندانه با هم ترکیب شده اند و با سلامت کامل طبخ شده است دلیل برسلامت و لذیذ بودن این غذاها می باشد . با آس چارتر همراه باشید تا به معرفی بهترین غذاهای رشت بپردازیم .

کباب ترش

کباب ترش یکی از اصلی ترین غذاهای خاصی می باشد که در سفر به رشت حتما باید امتحان کنید. کبابی با طعمی ترش و به یاد ماندنی که در کنار کته سرو می شود . برای تهیه کردن کباب ترش گوشت تازه راسته گوسفندی را در آب انار، رب انار، پیاز و سیر رنده شده، گردوی کرده و سبزی محلی چوچاق می گذارند تا حسابی مزه دار شود و بعد از چند ساعتی به سیخ می‌کشند و روی ذغال کباب می شود . اگر قصد امتحان کردن غذاهای رشت را دارید می توانید در اولین فرصت از طریق سایت آس چارتر بلیط ارزان هواپیما مشهد رشت را تهیه کنید ودر این سفر حتما از این طعم های بی نظیر لذت ببرید .

مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده، پنج غذای اصلی محلی استان گیلان می باشد که نحوه طبخ سنتی آن‌ها به ثبت ملی نیز رسیده است. جالب است بدانید که سن امید به زندگی در گیلان، چند سال بیشتر از میانگین کشوری می باشد و گفته می‌شود که یکی از دلایل این مسئله، مصرف زیاد ماهی و آبزیان در این منطقه می باشد .

سیر، بادمجان، گردو، زردچوبه، طعم‌دهنده‌های ترشی مانند رب انار، آب انار و نارنج و سبزی‌های محلی مثل چوچاق و خالواش از مواد اصلی تعداد زیادی از غذاهای محلی گیلانی هستند . ممکن است این غذاها فقط به استان گیلان تعلق نداشته باشند و در دیگر نقاط کشور و به‌خصوص دیگر استان‌های شمالی نیز با سبک و روش مشابه یا متفاوت طبخ شوند.

بازدید : 7
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 16:49

معرفی بهترین پارک های استانبول

تفریح و گشت و گذار در بیرون از خانه همیشه جزو اولویت های ما است، افرادی که بیشترین زمان خود را با کار می گذارنند در اخرهفته ها به دنبال تفریحی می باشند تا نفسی تازه کنند از بهترین مکان ها برای اخرهفته و گشت و گذار پارک ها می باشند در این مقاله از اس چارتر سامانه خرید بلیط چارتر خارجی قصد داریم تا به شما پارک های استانبول را معرفی کنیم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل یکی از این پارک ها را انتخاب کنید و ساعاتی را تفریح کنید.

بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:39

آبشار بیشه معروف‌ ترین آبشار لرستان

جایی در میانه ‌ی جنگل‌ های بلوط و کوه‌ های زاگرس به آبشار بیشه می‌ رسیم. قد و قامت بیشه به 48 متر می‌رسد و پس از برخورد به سنگ ‌های زیر پایش به رودخانه ‌ی سزار می‌ رسد. آب این آبشار از چشمه‌های زاگرس تأمین می‌گردد و این سخاوتمندی به پای جنگل ‌های بلوط نیز می‌رسد. برای اینکه به وصال بیشه برسید، لازم است از خرم آباد به سمت جاده اراک حرکت کنید و با رسیدن به تقی آباد وارد فرعی آبشار شوید. اما یک راه جذاب دیگرهم دارید و آن مسیر ریلی لرستان است که زیبایی آن در حوالی ایستگاه بیشه به اوج خودش می‌رساند. آبشار بیشه به عنوان چهل وهشتمین اثر ملی، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر تهران خرم آباد را از سایت آس چارتردریافت نمایید و سپس سفر کنید.

بازدید : 5
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 12:21

شهر تاریخی یزد که به شهر بادگیرهای ایران می باشد که دارای قدمت 3 هزار ساله می باشد، یزد دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشد، یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحات در یزد رستوران گردی و خوردن غذاهای یزدی می باشد، غذاهای اصیل خوش طعم و خوشبو که در این مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

خورش به آلو یزد

خورش به آلو از خوشمزه ترین غذاهای سنتی یزدی می باشد این غذای خوشمزه و ملس از ترکیب آلو و به، گوشت، آلو خورشتی، پیاز، لپه، رب گوجه‌ فرنگی، زعفران، نمک، فلفل و زردچوبه تهیه می شود، برای طرز تهیه این غذا در ابتدا پیازهای خرد شده را در روغن تف داده و بعد لپه و رب گوجه، گوشت نیم پز شد آلوها، زعفران و کمی شکر را به به خورش اضافه می کنیم و کی گذاریم خورش کمی جا بیفتد و در انتها همراه زرشک پلو سرو نمایید، این غذای خوشمزه را می توانید در رستوران های این شهر امتحان کنید.بلیط هواپیما تهران یزد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

خورش کدو سرکه شیره یزد

خورش کدو سرکه شیره از غذاهای مجلسی یزد که بیشتر در میهمانی ها سرو می شود، خورش کدو سرکه شیره دارای طعم ملس و خوشمزه ای می باشد و از ترکیب موادی نظیر پیاز، زردچوبه، گوشت ماهیچه یا مغز ران گوسفند با استخوان، کدو سبز، سرکه انگور، شکر، نمک و فلفل سیاه تهیه می شود. در ابتدا پیاز خورد شده را در کمی روغن تف داده و سپس زرد چوبه و فلفل و گوشت خردشده را اضافه و تفت می دهیم و با ریختن کمی آب می گذاریم تا گوشت ها پخته شود و بعد در انتها نمک، سرکه انگور و شکر و کدو سبزهای سرخ شده را به این خورش اضافه می کنیم.

بازدید : 1
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 13:32

با جاذبه های دیدنی طبس آشنا شوید

شهر طبس شهری است کویری در خراسان جنوبی که به ان عروس کویر ایران گفته می شود. شاید اشنایی زیادی با طبس نداشته باشید اما نگران نباشید در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های شهر طبس اشنا کنیم همچنین شما می توانید برای سفر به این شهر کویری زیبا بلیط چارتری کیش یزد گرفته و سفری لذت بخش داشته باشید.

دره جن ها طبس

دره جنی که نام دیگر ان کال جنی است در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که نزدیک ان واقع شده است 35 کیلومتر با طبس فاصله دارد. در زمان های گذشته بومیان این منطقه ان را محل زندگی جن و ارواح می پنداشتند. این دره که دیواره های بلندی دارد وارد شدن به ان ممکن است خطرساز باشد. در کمتر از سه دقیقه می توانید بلیط چارتری هواپیما خود را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

بازدید : 9
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:50

غارعلیصدر

یکی دیگر از مکان های دیدنی همدان غارعلیصدر می باشد که به طولانی ترین غار ابی دنیا هم معروف است. این غار که توسط شخصی به همین نام (علیصدر)کشف شده است اینگونه بود که برای بردن گوسفندانش به بیرون متوجه می شود چند گوسفند ناپدید شده، وقتی به دنبال انها می رود متوجه این غار زیبا می شود و از همان زمان تا امروز نام این غار را با اسم علیصدر می شناسند. این غار بسیار زیبا در اثار ملی ایران ثبت شده است و دمای هوای ان همیشه 20 درجه است و هیچ وقت تغییری نمی کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به همدان حتما سری به این غار بزنید همچنین شما می توانید بلیط هواپیما چارتری خود را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

آبشار و کتیبه های گنجنامه

یکی از بهترین نمونه های گردشگری همدان که در قسمت غربی همدان و بعد از دانشگاه های بو علی و علوم پزشکی همدان است به دو مورد از جاذبه های تاریخی و طبیعی به نام گنجنامه و عباس اباد می رسید. این گنجنامه ها روی انها به زبان فارسی چیزی نوشته شده است و بخاطر همین که احتمال می دادند در انجا گنج باشد، نام ان را گنجنامه گذاشتند. این ابشار بسیارمرتفع و پر اب است و دارای مکان های توریستی، ورزشی، فروشگاه ها و غرفه ها برای خرید وسایلی که مربوط به همدان می باشند را در اختیار مسافران و گردشگران گذاشته اند.

و اما عباس اباد که تپه های زیادی دارد جاده های ان نیمه کوهستانی و شیب ان بالاست یعنی یک حالت بام مانند دارد و می توانید بر روی این بام بنشینید و از تماشا کردن شهر لذت ببرید.

آرامگاه بابا طاهر عریان

یکی دیگر از جاذبه های زیبای همدان ارامگاه باباطاهر عریان، شاعر خوش ذوق ایران است که در اخرهای سده چهارم زندگی می کرده است و در سده های چهارم و پنجم هم حضور داشته است. ارامگاه بابا طاهر عریان در سال 1376 ثبت اثار ملی ایران قرار گرفته است.

داخل این ارامگاه کاش کاری ها و معرق کاری های فوق العاده ای انجام شده است که بر زیبایی ان افزوده است. پیشنهاد می شود در سفر به همدان حتما از این ارامگاه دیدن فرمایید.

بازدید : 9
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 10:27

آشنایی با 10 موزه اصفهان

همانطور که می دانیم اصفهان یکی از شهر های قدیمی و تاریخی ایران است که ان را به فرهنگ و هنر می شناسند در سفر به اصفهان علاوه بر بازدید از مکان های گردشگری کسانی که علاقه به تاریخ دارند می توانند سری به موزه های ان بزنند و در دل تاریخ بروند شما می توانید برای بازدید از این موزه ها بلیط ارزان چارتری اصفهان را از سایت اس چارتر بگیرید و سفر کنید.

موزه عصارخانی شاهی

از دیگر موزه های اصفهان می توانیم به این شاره کنیم که در بازار عطارهای میدان نقش جهان واقع شده است و قدمت ان به سال 1021 هجری قمری می رسد که دستور ساخت این بنا را شاه عباس داده است عصارخانه در زمان های گذشته مکانی بوده است که روغن گیری از دانه ها را انجام می داده اند و این سبک از روغن گیری یک سبک خاص بوده است و می توانید با بازدید از ان نحوه روغن گرفتن را ببینید و بدانید.

آدرس موزه: میدان نقش جهان، بازار عطارها، ورودی سرای مخلص.

ساعت کاری موزه: این موزه همه روزه از ساعت 9 و نیم صبح تا 4 باز می باشد و جمعه ها تعطیل است.

موزه علوم وفنون اموزش پرورش اصفهان

در این موزه می توانید وسایلی مرتبط با فیزیک، شیمی، زمین شناسی در شهر اصفهان را مشاهده نمایید.

آدرس موزه: این موزه در دروازه شیراز، خیابان سعادت اباد – مصلی کوچه شماره 24 واقع شده است.

ساعت کاری موزه: ساعت بازدید از این موزه 8 صبح تا 12:30 می باشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 240
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 446
  • بازدید سال : 2343
  • بازدید کلی : 2343
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه